Systemy interaktywne. Skuteczna forma reklamy.

Systemy interaktywne to produkty dopiero raczkujące w naszym kraju. Nie są one wykorzystywane z taką częstotliwością, jak w krajach zaawansowanych technologicznie. Nie da się jednak ukryć, że to właśnie one są przyszłością reklamy.

Zalety systemów interaktywnych

Ich zalet trudno nie dostrzegać. Przede wszystkim każdy z takich systemów projektowany jest z uwzględnieniem potrzeb zamawiającego go klienta. To jak garnitur szyty na miarę. Dobrze skrojony i idealnie dopasowany do osoby składającej zamówienie. Dzięki temu może bardzo dobrze spełniać wszystkie swoje funkcje.

Do podstawowych funkcji systemów interaktywnych należy reklama. Każdemu, kto chce skutecznie promować swoje produkty czy usługi, zależy na tym, aby z informacja o nich i ich prezentacją dotrzeć do jak największej liczby osób. Systemy interaktywne charakteryzują się zaś bardzo dużym zasięgiem. Co więcej, na taką formę reklamy mogą zwrócić uwagę również osoby, które lekceważyły inne próby dotarcia do nich z przekazem. Reklama telewizyjna, baner reklamowy, a tym bardziej tradycyjne ulotki spowszedniały nam na tyle, że jako potencjalni klienci w ogóle przestaliśmy na nie reagować. Z marketingowego punktu widzenia mogą więc okazać się zupełnie nieskuteczne.

Nie ma natomiast ważniejszej cechy przekazu reklamowego, niż skuteczność. Jeżeli reklama nie dociera do odbiorców, nie wywołuje u nich żadnej reakcji, nie powoduje decyzji zakupowych wówczas szkoda w nią w ogóle inwestować. Nie tylko nie osiągniemy zamierzonych celów, ale również narazimy się na niepotrzebne wydatki.

Systemy interaktywne zyskują coraz większą popularność właśnie ze względu na swoją skuteczność. Przekłada się ona bardzo szybko na zmianę wizerunku firmy, efektywną promocję, a co za tym idzie, coraz większe zyski. Zaświadczyć może o tym każda osoba, która zdecyduje się na taka formę reklamy.

Ściany interaktywne, jako skuteczna forma reklamy

Bardzo często działania promocyjne wymagają ogromnych nakładów finansowych. Firmy inwestują sporą ilość gotówki w reklamy, które przecież mogą okazać się zupełnie nieskuteczne. To duże ryzyko, które można ominąć właśnie dzięki systemom interaktywnym, takim jak ściana interaktywna, ekrany bezszwowe i inne urządzenia, które specjaliści mogą zaprogramować tak, aby najlepiej służyły danemu klientowi.

Ściany interaktywne to rozwiązanie, które odpowiada przede wszystkim na potrzeby młodszych pokoleń. Interaktywny billboard reagujący na ruchy i gesty przechodniów może w niekonwencjonalny sposób przykuwając ich uwagę. Taką formę reklamy można z powodzeniem wykorzystać centrach handlowych, na lotniskach, w muzeach, jak również na targach czy koncertach.

Inteligentny system projekcji obrazu pozwala na wykrycie ruchu i zmianę wyświetlanych treści. Interaktywna ściana staje się wić polem interakcji użytkownika z emitowanymi obrazami. Jakie możliwości zyskujemy? Nowoczesne prezentacje multimedialne czy interaktywne animacje z wykorzystaniem filmów, modeli 3D oraz dźwięku. Reklama oparta na takich możliwościach z pewnością może okazać się przysłowiową dźwignią handlu.