Bary interaktywne. Nowy wymiar relacji z klientem.

Nie jest dziś łatwo być właścicielem klubu, baru czy restauracji. Konkurencja jest naprawdę duża. Dlatego istnieje konieczność poszukiwania nowych form promocji. Wszystko po to, aby wyróżnić się na tle konkurencji. Nic więc dziwnego, że niezwykle nowoczesne pod względem technologicznym rozwiązanie, jakim jest interaktywny bar cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Pytanie brzmi, czy przyjmie się na stałe w polskich lokalach? A może okaże się jedynie chwilowym trendem?

IBar w praktyce to inteligentna lada wykrywająca ruch i reagująca na dotyk i inne przedmioty, które zostaną położone na jego powierzchni. Bar interaktywny z pewnością przyciąga klientów. W pewien sposób zaprasza do interakcji. Została tu wykorzystana technologia multitouch umożliwiająca swobodna eksploatację treści, a więc przede wszystkim ich przeciąganie, powiększanie oraz obracanie. Co więcej, bar może spełniać swoje podstawowe funkcje w sposób wyjątkowo efektowny. Napoje w szklankach płynnie prześlizgują się po nim, a bar podświetla je. Dzięki temu możemy bez trudu odnaleźć swojego drinka.

Możliwości wykorzystania tego nowoczesnego urządzenia jest wiele. Właściciele lokali mogą z powodzeniem użyć go do zaprezentowania oferty lokalu. Bar pozwoli klientom na szczegółowe zapoznanie się z serwowanymi potrawami czy drinkami. Ponadto istnieje również możliwość przeglądania stron internetowych. Bar może spełniać zarówno funkcje informacyjne, reklamowe czy promocyjne, jak i czysto rozrywkowe.

Najbardziej rozsądnym wyjściem jest jednak połączenie wszystkich jego funkcji. Można zaproponować klientom rozrywkę w formie interaktywnej gry, w której umieszczona zostanie reklama konkretnych produktów. Nie trzeba długo szukać przykładów. Świetnym pomysłem może okazać się zabawa polegająca na przygotowaniu drinka na czas. Klient może sprawdzić się w niej w roli barmana. Jednocześnie w trakcie zabawy na ladzie baru wyświetlane są interaktywne reklamy produktów, które wchodzą w skład wirtualnego drinka.

Ciekawym rozwiązaniem jest również wyświetlanie za pomocą interaktywnego baru interesujących filmów, animacji czy zdjęć. Co w praktyce może zainteresować klientów baru? Animowane reklamy, zdjęcia z poprzednich imprez oraz filmy z ciekawych wydarzeń, które w ostatnim czasie miały w lokalu miejsce. Dowolna treść prezentowana w dowolnej formie. Oto podstawowa zaleta IBarów.

Okazuje się, że urządzenie można bez problemu zainstalować na każdym barze. Nie wymaga to dodatkowych inwestycji związanych z modyfikacją istniejącego baru. Nie trzeba obawiać się wypadków związanych z rozlaniem napoju czy uderzeniem szklanki czy kieliszka blat, a nawet jego stłuczeniem. Co prawda powierzchnia blatu pełni rolę ekranu, jednak projekcja wyświetlana jest najczęściej w górę. Nie ma więc żadnego niebezpieczeństwa dla całej instalacji.

Jeżeli chodzi o cenę tego wyjątkowego gadżetu, to z pewnością jest to sporo wydatek. Koszt jest uzależniony od wielkości zamówionego blatu, a tego typu bary można łączyć ze sobą nawet w 10 metrowe interaktywne blaty. Zakup interaktywnego baru można jednak potraktować jako inwestycje, która po pewnym czasie zwróci się z nawiązką.